E-spor Pazarının Yarattığı İş fikirleri ve Girişim Fırsatları

DESTEKLEYEN ÜRÜNLER

HyperX, e-spor dünyasına, organizasyonlara ve takımlara yatırım yaparak destek veriyor. Geçen yıl global seviyede büyük altı lig ve turnuva organizasyonlarına sponsorluk yaptı.

Ayrıca global büyüklükte 35 e-spor takımıyla sponsorluk anlaşması bulunuyor. HyperX’in Doğu Avrupa Pazarlama Müdürü Cenk Akkurt, “E-spor alanlarında kullanılabilecek kapasiteye sahip kulaklık, klavye ve mouse sunuyoruz. Bellek ve katı hal sürücüleri düşünüldüğünde ise bilgisayarların bu oyunları sorunsuzca çalıştmp kullanıcıya rahatlıkla oynatabileceği ürünlere sahibiz” diyor.

Amazon Web Services, verdiği hizmetlerle dünyada ve Türkiye’de oyun endüstrisiyle yakın çalışıyor. Amazon Web Services Kurumsal Müşteriler Yöneticisi Mert Doğu, “Oyun stüdyo operasyonlarının fonksiyonel gerçekleri ve daha genelde oyun geliştirme işi bulut ile her geçen gün daha çok kesişiyor” diyor.

Sponsorluklar kadar e-spor takınılan da pazarın temelini oluşturuyor. Büyük kulüplerin yanı sıra Space Soldiers, Dark Passage, Supermassive, HWA, ANT Es-por, Team Turquality, Crew gibi e-spor takımları var. 1907 Fenerbahçe e-spor takımı, lig aşamasını birinci sırada bitirdi. 1907 Fenerbahçe e-spor Takım Başkanı Sina Afra, “Takımın geçen yıl eylül ayında kurulduğunu göz önünde bulundurursak, geldiğimiz noktadan memnunuz. League of Legends Şampiyonluk Ligi 2017 Türkiye Büyük Finali’nde şampiyonluk kupası bizim oldu” diyor.

RİOT GAMES TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ BORA KOCYİĞİT

“10 MİLYON TL YATIRIM YAPTIK”

“Şu an e-spor Türkiye’de futboldan sonra en çok seyirci çeken ikinci spor. Beş yıldır League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin zirvesini belirlemek üzere Ülker Sports Arena’da gerçekleştirdiğimiz Türkiye Büyük Finali’ne 12 bine yakın e-spor tutkunu katılıyor. Türkiye’de dünyaya paralel olarak e-spor ekosiste-minin hızla büyüyeceğini öngörmek mümkün.

Türkiye’de 70’in üzerinde çalışanı olan bir ofis olarak hizmet veriyoruz. Geçtiğimiz beş yılda oyunumuzu Türkiye için yerelleştirdik. Oyuncuları bir araya getiren büyük çaplı organizasyonlar düzenledik. E-sporu Türkiye’de kurumsal, organize ve profesyonel bir spor dalı haline getirdik. Geçtiğimiz haziran ayında 10 milyon TL’lik yatırımla League of Legends sunucularını Türkiye’ye getirdik. Bu, tüm oyuncularımızın faydalanabileceği yepyeni bir otoyol, bir olimpiyat stadı anlamına geliyor.”

SUPERMASSIVE E-SPOR KULÜBU YÖNETİCİ ORTAĞI ALPER 0ZDEMIR

“İŞBİRLİKLERİ VE PROJE FAALİYETLERİ YÜRÜTÜYORUZ”

“Takımımız kazandığı başarılarla alanında örnek bir kulüp olma hedefini sürdürürken, biz de her alanda üzerimize düşen görevleri yerine getirmeye çalışıyoruz. Yalnızca BAU Supermassive özelinde değil, e-sporun gelişmesi ve bilinirliğinin artması noktasında da gerekli tüm aksiyonları alıyor, yer aldığımız tüm mecralarda bu doğrultuda işbirlikleri ve proje faaliyetleri yürütüyoruz. Yatırımcısı ve kurucu ortağı olduğumuz şirket sayısı toplamda 17’ye ulaştı. E-spor takımımız BAU Supermassive, stratejik ve yönetimsel anlamda ana operasyonunun birebir içinde olduğumuz şirketlerimizden biri. Yaptığımız yatırımın karşılığını yerel ve uluslararası alanda kazandığımız başarılarla almaya başladıkça, bu alandaki heyecanımız ve tutkumuz da gitgide artmaya devam ediyor?

NETMARBLE EMEA CEO’SU BARIŞ ÖZİSTEK

“YEKİ MOBİL OYUNLARLA E-SPOR’DA OLACAĞIZ”

“2016’dan bu yana özellikle mobil oyunlarda e-spor trendinde ciddi bir yükseliş yaşanmaya başladı. Yakın gelecekte olimpiyatlarda da e-spor müsabakalarını seyredebiliriz. Netmarble Türkiye olarak, rutin olarak devam eden büyük e-spor turnuvalarına, Wolfteam gibi geniş kitlelerce oynanan bir oyunu ve Türkiye’nin en sevilen mobil oyunu Paramanya’yt dahil ederek toplam izlenme sayılarını arttırdık. Önümüzdeki beş yıl içinde PC oyunlarının yanı sıra mobil oyunların da e-spor kategorisinde yer almasını bekliyoruz. Diğer taraftan Türkiye’yi uluslararası e-spor federasyonunda temsil ediyoruz. Hem mobil platformlardaki hem de e-spordaki yükselişlere paralel olarak her iki alana da odaklanacak çalışmalar yürütüyoruz. Önümüzdeki dönemde de birçok yeni mobil oyunla e-spor kategorisinde yer alacağız”

ASÜS TÜRKİYE SİSTEM IS BİRİMİ ÜLKE MUDURU ÖZGE KILIÇ GÜLER

“GAMING EKİP VE DONANIMLARI BUYUYOR”

“Önceki yıllarda e-spor daha çok PC oyunlarında geçerliyken, 20l6’da mobil oyunlarda da e-spor trendinde ciddi bir yükseliş yaşanmaya başladı. ASUS olarak oyuncular ve takımların e-spor serüvenlerinde yanlarında olmayı önemsiyoruz. Sadece ROG ürünlerimizle değil, diğer markalarla yaptığımız işbirlikleri sonucunda hayata geçirdiğimiz organizasyonlarla oyun sektöründe önemli dinamiklerden biriyiz. Örneğin ESL’nin bu yıl ilk kez düzenlediği Türkiye şampiyonasının PC markası olarak tek sponsoruz. Önümüzdeki dönemde de birçok lige sponsorluğumuz devam edecek. Gaming ekip ve donanımlarının pazardaki yeri büyüyor. Dünyada pazarın yüzde 7’si gaming ürünlerinden oluşuyor ve bu oranın 2020 yılında yüzde BO’lara ulaşması bekleniyor!’

Teknoloji ile birlikte iş modelleride ortaya çıkmakta iş kurmak başlıklı kategorimizde daha fazla iş fikirleri için incelemede bulunabilirsiniz.

GÖZDE YENİOVA





Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir