Sinematografik mobil oyun geliştirdiler

Eray ve Simay Dinç kardeşlerin kuruduğu Recontact Digital Arts’ın ilk oyunu Recontactlstanbul, Apple tarafından Türkiye’nin en iyi mobil oyunu seçildi. Şirket, şimdi de Ahmet Ümit’in senaryo danışmanlığını yaptığı, Fikret Kuşkan’ın başrolünü oynadığı Türkiye’nin ilk sinematografik mobil oyunu Recontactlstanbul Eyes of Sky’ı geliştirdi.

1 milyarın üzerinde oyuncunun faaliyet gösterdiği dünya oyun endüstrisi 109 milyar dolarlık bir hacme sahip. Oyun endüstrisinin dünya sıralamasında Türkiye pazar büyüklüğü ile 16’ıncı sırada. Ancak önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin sıralamada üstsıralaratırmanacağı öngörülüyor. Türkiye’deki oyuncu sayısı 2015 yılında 22,4 milyon iken 2017 yılında 31,2 milyona çıktı. 2015 yılında toplam oyun hasılatı ise 400 milyon dolarken 2017’de 750 milyon dolarlık bir pazar oluştu. Eray ve Simay Dinç kardeşler bu alanda faaliyet gösteren girişimciler. Recontact Digital Arts şirketini kuran Dinç kardeşler, ilk oyunları Recontact İstanbul dünyada ses getirdikten sonra Can Aksoy ile yeni bir oyun projesi geliştirmeye koyuldu. Sinema ve dijital oyun sektörü için yepyeni bir mecra yaratmayı hedeflediklerini belirten Simay Dinç şunları söylüyor:

“Video sanatını mobil oyuna entegre ettiğimiz ilk projemiz olan Recontactlstanbul, 2015 yılında Apple tarafından Türkiye’nin en iyi mobil oyunu seçildi. Sadece lOS’da 60 milyon kişiye ulaştı. 2016 yılının da en iyileri arasında yer aldı.153 ülkede en yenilikçi ve yaratıcı kategoride birinci sırada yer aldı. Haziran 2017’de Los Angeles New Media Film Festivali’nde en iyi app kategorisinde l’inci seçildik.”

Recontact Digital Arts

Sinema ve oyun bir arada

Recontact Digital Arts şimdi Ahmet Ümit’in senaryo danışmanlığını yaptığı, Fikret Kuşkan’ın başrolünü oynadığı Türkiye’nin ilk sinematografik mobil oyunu Recontactlstanbul Eyes of Sky’ın geliştirdi. Ekim ayı sonunda Appstore’da ücretsiz olarak yayına çıkan oyun, ücretsiz oyunlar kategorisinde birinci sıraya oturdu. Android uygulaması ise yakında çıkacak. Eray Dinç, yeni projeleri ile ilgili şunları anlatıyor:

“Çok kabul edilmese de sinema salonları artık bir AVM mağazası. Yani sinemacı olarak AVM’lerde satış yapıyorsunuz. Bu benim bir sinemacı ve yeni medya sanatçısı olarak itiraz ettiğim bir durumdu. Böylesine kitlelere hitap etmeniz gereken bir sanat dalıyla uğraşıyorsanız dünyadaki herkese ulaşmanız gerekiyor. Bunun için şu an en doğru mecra mobil cihazlarımız ve akıllı telefonlarımız, insanların her anına ulaşan bir iş yaparsanız bu da karşılık görür. Hem sinema hem oyunu biraraya getiren bu kadar kapsamlı başka bir proje henüz yapılmadı. Bu projede 50 kişinin üzerinde bir ekiple çalıştık.”

Londra’da ofis açacak

Recontactlstanbul Eyes of Sky’dan sonra Recontactiondon, RecontactTokyo şeklinde serilerin devam etmesi planlanıyor. Dünyanın en gözde metropolleri ve o ülkenin yıldız oyuncuları oyunun başrolünü paylaşacak. Şimdiden çalışmalara başlanmış durumda, iki yıl içinde Londra’da ofis açılması da hedefleniyor. Mecraların mecraları yarattığına vuru yapan Simay Dinç, gelecek planlarına ilişkin şunları anlatıyor:

“Yeni dönem oyun kreasyonları insan mobil etkileşimin değişimiyle farklılaşacak. Artırılmış Gerçeklik (AR) oyun tüketim alışkanlıklarını değiştirecek. Biz de bu değişimin içinde güncel ve vizyoner projeler gerçekleştirme arzusundayız. Oyun stüdyomuzu kurup daha çok istihdam yaratmak istiyoruz. Dikkat ekonomisinde ciromuzu arttıracak oyundan yenilikçi para kazanma modelleri geliştiriyoruz. Yeni bir ekonomik dil oluşuyor nitelikli iş gücü ortamını yaratmak bizlerin sorumluluğunda.”

Türkiye’ye ilgi artıyor

Dünyada en çok gelir elde eden mobil oyunlar arasında 143 milyon dolar ile Clash Royal birinci sırada, Monster Strike ise 122 milyon dolar ile ikinci sırada. 4 milyar dolarlık sektör büyüklüğü ile Kore, ilk sırada. Onu Japonya, Finlandiya, ABD ve İngiltere izliyor. 2017 yılının ilk yarısında oyunlardan en çok gelir sağlayan şirketler ise Tencent, Sony, Microsoft ve Apple.

Türkiye’de ise pazar üretimden değil tüketimden geliyor. Türkiye’de elde edilen hasılat oranları yüzde 42 mobil oyunlardan, yüzde 58 bilgisayar ve konsollardan oynanan oyunlardan elde ediliyor. Gram Games, Peak Games, Moralabs, Düello Games, Nopact, Masomo’nun önde gelen yerli oyun şirketleri. Türkiye’ye yatırım yapan yabancı oyun şirketlerinin başında ise Netmarvble ve Riot’un geldiğini dile getiriyor. Türkiye’de 20 bin internet kafeye giden her ay 7,5 milyon aktif oyuncu var. 30 milyonluk oyuncu kitlesinin sadece yüzde l’i bile üretime, kendi oyunlarını tasarlamaya yönlendirebilirse değer zinciri yaratmış olunacağı belirtiliyor.

Oyunculuktan oyun tasarımına, geliştirici-liğine yönlendirildiği zaman Türkiye’nin bu alanda başarılara imza atacağı vurgulanıyor. Öte yandan oyun şirketlerinin Türkiye’ye ilgisi de büyüyor. Yasal düzenlemelerin güncellenmeye başlandığı belirten Simay Dinç, “Böylece hem Türk oyun şirketlerinin yurtdışı piyasalara açılımı hem de daha fazla yabancı oyun şirketinin Türkiye’ye yatırım yapması sağlanıyor. Önümüzdeki yıllarda oyunlaştırma ile oyun sektörü sağlıktan İK’ya yaşamımızın bir parçası haline gelecek” diyor.

Potansiyel büyük

Türkiye’de Gamex, Gist gibi oyun fuarlarını özellikle 12-16 yaş arası 150 bin genç ziyaret ediyor. Yeni gözde e-spor alında Türkiye’de kayıtlı 4 bin lisanslı oyuncumuz var. E spor dünyada 20 yıldır var ama Türkiye’de yeni yeni gelişiyor. 2024’te Olimpiyatlarda da yer alması planlanıyor. Yakın zamanda Türkiye’de e -spor ligi kurulacağını ve atletizm, tenis gibi bir spor branşı olarak kabul edileceğini ifade eden Simay Dinç, oyuncuların da bu sektörden beklentinin üstünde para kazanacaklarını öngörüyor. Simay Dinç, şunları ekliyor: “Türkiye’de üretilen oyunların yüzde 5’ini Türkler tüketiyor. Türklerin yüzde 95’i yabancı oyunları oynuyor. Oyun ihracatı bir kültür ihracatı. Kültür üretimi yaratıcı endüstrilerin farklı bileşenleriyle birlikte ele alınmalı. Şu dönemde tüketerek büyüyen bir endüstrimiz var. Türkiye’de oyun sektörünü emekleyen bir bebeğe benzetebiliriz. Oyun şirketlerinin ortalama yaşı 3.5. Doğru yönlendirilir ve büyütülürse müthiş bir potansiyelimiz var.”

Dijital sanat merkezi kurdular

Simay Dinç,4 kıtadan 90 kadının biraraya gelip oluşturduğu Rising Tide Europe l’da melek yatırımcı olarak dahil oldu. Bu deneyim melek yatırımcılığı daha iyi anlamasını ve Avrupa’daki gözde yatırım alanlarını keşfetmesini sağladığı ifade eden Simay Dinç sözlerine şöyle devam ediyor:

“ilerideki yatırımlarımız yaratıcı endüstrilere ve sosyal girişimcilik üzerine olacak. Sanatçı kardeşim Eray Dinç ile birlikte Ayvalık Küçükköy’de tarihi bir kıraathaneyi içine sanatı ekleyerek bir dijital sanat merkezine dönüştürdük. Köy ortamında çalışmai isteyen yaratıcı girişimcilere co-creative hub oluşturuyoruz. Uzun vadede hedefimiz kıraarthaneyi Dijital Inkubasyon Merkezi’ne dönüştürmek. Türkiye’de 30 milyon oyuncumuz var ancak oyun üretici gençlerimizin sayısı çok az. Kendi oyunlarım üretme fikri köy çocuklarımızı heyecanlandırıyor ve çok ilgi duyuyorlar.”

Özlem Bay Yılmaz





Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir